З 2008 року 2 квітня визначають Всесвітній день поширення інформації про аутизм. По усьому світу у цей день одягають блакитне на знак підтримки людей з аутизмом, розладом нервової системи, що утруднює комунікацію.Рівень знань та сервісів для людей з аутизмом в Україні знаходиться на досить високому рівні. В нас вже є зразкові заклади, батьківські асоціації та громадські організації, які докладають чимало зусиль, щоб забезпечити «особливим» дітям гарне майбутнє.
Аутизм – таке порушення розвитку, при якому відзначаються труднощі у формуванні соціальних контактів із зовнішнім світом та іншою людиною й позначає цілий комплекс психічних та поведінкових розладів.
Перші ознаки аутизму, зазвичай, проявляються у дітей до 3-х років і якщо батьки та лікарі їх вчасно помітять, то такій людині можна допомогти втримати зв`язок зі світом.
Батькам радять консультуватися із фахівцями, якщо:
- дитина слабо реагує на світло;
- різко реагує на голосні звуки;
- зациклюється на одній іграшці;
- тривалий час повторює один і той самий рух;
- довго не починає говорити;
- в більш старшому віці аутичні діти здаються відчуженими, байдужими до навколишнього;
- відмовляються від колективної гри.
Аутизм не завжди супроводжується зниженням інтелекту, дуже часто такі люди проявляють гарні, а подекуди й виняткові здібності у певних сферах: володіють абсолютним музичним слухом, відмінно грають у шахи, малюють, рахують, тощо.
Батьки аутичних дітей повинні пам`ятати, що чим раніше буде надана дитині допомога – своєчасна діагностика та корекційне втручання, тим більше шансів у дитини бути адаптованою до життя у дорослому віці.
Тому, якщо батьків щось насторожує в поведінці дітей, необхідно звернутися за допомогою до фахівців, які дадуть відповідні рекомендації та при необхідності визначать умови виховання й навчання дитини, щоб допомогти їй.
Працюючи з «особливими» дітьми, фахівці та батьки спільними зусиллями можуть розвинути їх уяву, здібності, навчити ефективним способам спілкування та взаємодії з навколишнім світом.
Аутизм – це не вирок, це всього діагноз, своєчасне визначення якого в більшості випадків допомагає вчасно розпочати процеси реабілітації та адаптації.
Як пояснити дітям про аутизм: в Україні створили урок про інклюзію – матеріали для вчителів
- Вчитель обов’язково має дізнатися у батьків усі особливості, звички та уподобання дитини, а також те, яким методом дитина легше засвоює інформацію.
- Треба запитати, чи легко дитина йде на контакт, чи їй потрібен час в тиші для того, щоб самостійно адаптуватися до нового. Адже деякі діти з аутизмом не люблять, коли до них торкаються, а інші можуть почати обіймати незнайому людину.
- Вчителю дуже важливо знати, що дитині подобається і що вона любить, щоб заохотити її певними діями або словами в потрібний момент.
- Обов’язково треба дізнатися у батьків про поведінку дитини з аутизмом у стані стресу та нервового перенапруження.
- Окрім того, дуже важливо в дитячому колективі знайти спільні інтереси серед учнів.
- Складання різноманітних предметів або фігур (LEGO чи інші конструктори, картки тощо).
- Спостереження за різними рухомими механізмами (запуск електромоделі авто, літака).
- Сенсорні ігри. Наприклад, ігри з сенсорними м’ячиками чи фігурами з різними фактурами.
- На що треба звернути увагу інших дітей під час контакту з дитиною з аутизмом
- Розкажіть учням у класі про вподобання та інтереси дитини з РАС.
- Не нав’язуйтеся, а також говоріть простими та короткими реченнями.
- Давайте час на відповідь.
- Будьте терплячими до звичок і вподобань дитини з аутизмом.
- Не варто торкатися чи брати дитину за руку без її згоди.
- Підбадьорюйте й заспокоюйте дитину, якщо вона стурбована.
- Слід пам'ятати, що дитині легше йти на контакт з однією особою, ніж з групою.
- Діти з аутизмом болісно реагують, коли їх перебивають.
Немає коментарів:
Дописати коментар