«Одягни блакитне»

 З 2008 року 2 квітня визначають Всесвітній день поширення інформації про аутизм. По усьому світу у цей день одягають блакитне на знак підтримки людей з аутизмом, розладом нервової системи, що утруднює комунікацію.Рівень знань та сервісів для людей з аутизмом в Україні знаходиться на досить високому рівні. В нас вже є зразкові заклади, батьківські асоціації та громадські організації, які докладають чимало зусиль, щоб забезпечити «особливим» дітям гарне майбутнє.

Аутизм – таке порушення розвитку, при якому відзначаються труднощі у формуванні соціальних контактів із зовнішнім світом та іншою людиною й позначає цілий комплекс психічних та поведінкових розладів.

Перші ознаки аутизму, зазвичай, проявляються  у дітей до 3-х років і якщо батьки та лікарі їх вчасно помітять, то такій людині можна допомогти втримати зв`язок зі світом.

Батькам радять консультуватися із фахівцями, якщо:

  • дитина слабо реагує на світло;
  • різко реагує на голосні звуки;
  • зациклюється на одній іграшці;
  • тривалий час повторює один і той самий рух;
  • довго не починає говорити;
  • в більш старшому віці аутичні діти здаються відчуженими, байдужими до навколишнього;
  • відмовляються від колективної гри.

Аутизм не завжди супроводжується зниженням інтелекту, дуже часто такі люди проявляють гарні, а подекуди й виняткові здібності у певних сферах: володіють абсолютним музичним слухом, відмінно грають у шахи, малюють, рахують, тощо.

Батьки аутичних дітей повинні пам`ятати, що чим раніше буде надана дитині допомога – своєчасна діагностика та корекційне втручання, тим більше шансів у дитини бути адаптованою до життя у дорослому віці.

Тому, якщо батьків щось насторожує в поведінці дітей, необхідно звернутися за допомогою до фахівців, які дадуть відповідні рекомендації та при необхідності визначать умови виховання й навчання дитини, щоб допомогти їй.

Працюючи з «особливими» дітьми, фахівці та батьки спільними зусиллями можуть розвинути їх уяву, здібності, навчити ефективним способам спілкування та взаємодії з навколишнім світом.



Аутизм – це не вирок, це всього діагноз, своєчасне визначення якого в більшості випадків допомагає вчасно розпочати процеси реабілітації та адаптації.


Як пояснити дітям про аутизм: в Україні створили урок про інклюзію – матеріали для вчителів

Урок починається з перегляду мультфільму "Петрик і Фонтани" про дружбу здорової дівчинки та хлопчика з РАС, а продовжується він роз’яснювальною бесідою та іграми у класі.
Всі ігри розробили методисти і психологи. Вони допоможуть дітям відчути, що таке сенсорна чутливість, особистий простір та невербальна комунікація.
Дивіться мультик "Петрик і фонтани" про те, як зрозуміти аутизм:



Що таке аутизм?
Розлад аутистичного спектра – це розлад розвитку людини, за якого мозок і нервова система функціонують нетиповим чином: людині складно дається спілкування, побудова соціальних взаємодій та дотримання поведінкових правил.

Тому діти з аутизмом інакше сприймають інформацію, особливо її візуальну складову. Вони більш сфокусовані на окремих деталях, ніж на загальній картині, мають високий рівень тривоги та сенсорні особливості.
Як поводитись з дітьми з аутизмом
  • Вчитель обов’язково має дізнатися у батьків усі особливості, звички та уподобання дитини, а також те, яким методом дитина легше засвоює інформацію.
  • Треба запитати, чи легко дитина йде на контакт, чи їй потрібен час в тиші для того, щоб самостійно адаптуватися до нового. Адже деякі діти з аутизмом не люблять, коли до них торкаються, а інші можуть почати обіймати незнайому людину.
  • Вчителю дуже важливо знати, що дитині подобається і що вона любить, щоб заохотити її певними діями або словами в потрібний момент.
  • Обов’язково треба дізнатися у батьків про поведінку дитини з аутизмом у стані стресу та нервового перенапруження.
  • Окрім того, дуже важливо в дитячому колективі знайти спільні інтереси серед учнів.
Прикладами спільних занять можуть бути:

  • Складання різноманітних предметів або фігур (LEGO чи інші конструктори, картки тощо).
  • Спостереження за різними рухомими механізмами (запуск електромоделі авто, літака).
  • Сенсорні ігри. Наприклад, ігри з сенсорними м’ячиками чи фігурами з різними фактурами.
  • На що треба звернути увагу інших дітей під час контакту з дитиною з аутизмом
  • Розкажіть учням у класі про вподобання та інтереси дитини з РАС.
  • Не нав’язуйтеся, а також говоріть простими та короткими реченнями.
  • Давайте час на відповідь.
  • Будьте терплячими до звичок і вподобань дитини з аутизмом.
  • Не варто торкатися чи брати дитину за руку без її згоди.
  • Підбадьорюйте й заспокоюйте дитину, якщо вона стурбована.
  • Слід пам'ятати, що дитині легше йти на контакт з однією особою, ніж з групою.
  • Діти з аутизмом болісно реагують, коли їх перебивають.

Як навчати дітей з аутизмом в інклюзивних класах.



Немає коментарів:

Дописати коментар