Як підтримати дітей з ООП у переході до середньої
школи
АЛГОРИТМ
ПЕРЕХОДУ ДИТИНИ З ООП ДО СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ
Навесні
перед закінченням початкової школи батькам дитини з ООП потрібно звернутися до
інклюзивно-ресурсного центру для проходження комплексної психолого-педагогічної
оцінки розвитку дитини. Фахівці ІРЦ дають висновок про:
рівень підтримки;
необхідні дитині психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
Також
вони дають практичні рекомендації батькам та фахівцям, які будуть працювати з
дитиною.
Звернення
можна оформити через онлайн-заяву або особисто. Перелік документів є на сайті
ІРЦ чи можна дізнатися про нього телефоном. За новими правилами, комплексна
оцінка тепер проводиться за місцем навчання (або перебування) дитини з
обов’язковим спостереженням за нею в освітньому середовищі та консультаціями з
педагогами закладу освіти. Саме тому батькам не рекомендують затягувати з
вирішенням питання до кінця навчального року.
Батькам
потрібно заздалегідь дізнатися в школі про те:
·
хто буде класним керівником дитини;
·
чи зміниться асистент учителя (важливо для емоційного комфорту дитини);
·
хто з учителів-предметників працюватиме з учнем;
·
чи мають учителі професійну підготовку та навички роботи з дітьми з ООП;
·
чи ознайомлені вони з особливостями та потребами дітей, з якими вони
будуть працювати;
·
чи є в школі корекційні педагоги.
Батькам
також треба познайомитися з психологом, соціальним педагогом та медичною
сестрою закладу, а також обійти школу, аби переконатися в доступності
освітнього середовища.
Організувати
зустріч батьків із класним керівником та педагогами, де проговорити:
·
успіх та досягнення дитини (що їй вдається найкраще);
·
медичну інформацію про дитину за потреби;
·
успішні навчальні та поведінкові техніки, які застосовуються вдома;
·
позитивні та негативні змін у родині, що впливають на емоційний стан
дитини
·
попередній навчальний досвід;
·
цілі, над якими працюють дитина та її оточення.
Провести попередню бесіду з дитиною про те, які зміни її очікують у середній школі, наприклад, режиму дня, розкладу дзвінків, збільшення тривалості уроку та їхньої кількості на день, появу різних вчителів, більшу відповідальність та самостійність тощо.
У навчальному закладі формується команда психолого-педагогічного супроводу для
кожної дитини з ООП з урахуванням її індивідуальних потреб. До її складу
входять педагогічні працівники закладу (за потреби – залучені спеціалісти),
фахівці ІРЦ та батьки.
За
сприяння цієї команди розробляється індивідуальна освітня траєкторія учня, що
враховує здібності, звцікавленнч, потреби, мотивацію, можливості учня,
ґрунтується на виборі різновидів, форм і темпу здобуття освіти.
Складаються
індивідуальний навчальний план та індивідуальна програма розвитку дитини.
ІНП:
- ·
визначає послідовність, форму й темп засвоєння освітніх компонентів
- ·
програми;
- ·
враховує особливі освітні потреби учня, визначені ІРЦ;
- ·
визначає потребу в адаптації чи модифікації.
ІПР
розробляється на підставі висновку ІРЦ та визначає особливості організації
освітнього процесу, а саме:
·
рівень підтримки дитини;
·
адаптацію чи модифікацію освітнього середовища;
·
додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
·
розклад, за яким буде навчатися дитина;
·
особливості проведення оцінювання;
· додаткові напрями роботи з дитиною.
ЯК БАТЬКАМ ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ РАННЬОГО ПІДЛІТКОВОГО
ВІКУ
Головна
рекомендація від психологів – абсолютне прийняття дитини як запорука
порозуміння в родині. Батькам варто допомогти майбутньому п’ятикласнику
запам’ятати імена класного керівника, вчителів-предметників, нових учнів у
класі.
Для
полегшення переходу в середню школу варто створити в дитини, зокрема з
особливими освітніми потребами, позитивне ставлення до школи. Тому в жодному
разі не можна негативно говорити про школу, педагогів, інших учнів класу в
присутності дитини.
Режим
дня та зручне робоче місце також надзвичайно важливі в ранньому підлітковому
віці, адже сприяють концентрації уваги на навчанні та створюють безпечне
середовище для дитини з ООП.
Батькам
треба навчитися радіти найменшим досягненням свого п’ятикласника й у
жодному разі не порівнювати його з іншими, а також не змушувати працювати “на
оцінку”, бо це провокує шкільні страхи, невпевненість у своїх силах, тривогу
щодо оцінок та покарання. Страх гальмує навчальну діяльність.
Немає коментарів:
Дописати коментар